2/13/2016

Primer aniversari d'EN CLAU DE NEGRE

L'any passat, i coincidint amb Bcnegra, se'm va acudir obrir aquest blog. En principi no tenia la intenció de dedicar-m'hi molt; havia de ser un any de canvis, d'acabar la carrera i de molts viatges. Però no me'n vaig poder estar: els blogs enganxen!

La meva intenció era aprendre compartint. Tots els llibres que he ressenyat els he comprat i espero que segueixi sent així. Gaudeixo triant els llibres que em ve de gust llegir, patint perquè no els puc comprar tots (això ja és de mena lletraferida, oi?), però també gaudeixo sabent que contribueixo amb el sector. Hi ha l'excepció del gran llibre Territorio Líquido, que em va enviar l'editorial Atónitos. Va ser un encert perquè em va encantar i potser d'una altra manera no hauria sabut de la seva existència. Tot i així, ja s'ha comunicat amb mi un departament de màrqueting d'una gran editorial, m'enviaran un llibre perquè el ressenyi. He acceptat, sense que serveixi de precedent. Era un llibre del qual havia sentit a parlar i el volia llegir. Espero que m'agradi, perquè com ja sabeu, jo no sóc cap crítica literària i em limito a comentar alguns dels llibres que més m'han agradat. M'agrada llegir i escriure, ras i curt.

Fet aquest apunt, avui, amb motiu de l'aniversari em ve molt de gust revisar algunes dades importants. En un any he escrit 56 entrades, entre ressenyes de novel·la negra, d'altres, apunts de la revista Un cop de mà (agraeixo l'interès del Consorci per a la Normalització Lingüística en col·laborar-hi) i algun comentari més sobre pel·lícules dirigides per Alfred Hitchcock.

Us agraeixo la vostra acollida i fidelitat. Aquí teniu les deu entrades més visitades: